Прибирання конмари – порядок навколо, гарний настрій, здорові нерви і щасливе життя

Однією з перших ідею «позбавлення від непотребу» домашнього простору пустила у світ автор відомої системи «Флайледи». Сьогодні у неї з’явився вельми солідний конкурент: японський фахівець з організації побуту – Марі Кондо.

Книги дівчат сьогодні продаються по всьому світу великими тиражами, і, завдяки їй, складну науку про «позбавлення від непотребу в квартирі» освоюють господині на всіх континентах.

Зміст статті:

Наводимо порядок у житті і викидаємо непотріб по конмарі

Основна ідея Марі – викинути все зайве, що не приносить вам радість і задоволення, і упорядкувати залишився.

Звучить, звичайно, дивно – «не приносить радості», але саме це правило головує в системі «конмари». Ми постійно зберігаємо в будинках речі «про запас», складуємо накопичене, запихаємо в тумбочки і шафи, і потім відчуваємо постійний стрес від захаращення квартири, відсутності «кисню» і роздратування, яке нас переслідує.

Зосередьтеся на тому, що вам дійсно дорого, і на тих речах, які радують вас у повсякденному житті.

І взагалі не приносите в будинок речей, що не викликають у вас відчуття радості!

Відео: Порядок в домі за методом Марі Кондо

Отже, як позбавлятися від зайвого?

  • Починаємо не з приміщень, а з «категорій». Всі речі з будинку скидаємо в одне приміщення і починаємо «розбір польотів». Так вам буде простіше зрозуміти – скільки ви накопичили «барахла», потрібно воно вам, і чи є сенс його залишати.
  • Перша категорія для старту – звичайно, одяг. Далі – книги і всі документи. Потім «різне». Тобто, все інше – від побутової техніки до продуктів.
  • Дрібнички для «ностальгії» залишаємо на самий останній момент: після того, як ви розберете основну частину речей, вам буде простіше зрозуміти – які сувеніри/фотографії вам життєво необхідні, а без яких ви цілком спокійно можете обійтися.
  • Ніякого «поступово»! Расхламляем будинок швидко, без особливих роздумів і за один раз. Інакше цей процес у вас затягнеться на роки.
  • Головне правило – радість від відчуття конкретної речі в ваших руках. От взяли ви вже добряче поношений футболку в руки – шкода викидати, і теплом якимось затишно-ностальгічним від неї тягне. Залишайте! Навіть, якщо в ній можна ходити вже тільки вдома, поки ніхто не бачить. А ось якщо взяли в руки джинси, які дуже «кльові», але ніяких відчуттів не викликають і взагалі лежати просто «на виріст», сміливо викидайте.
  • Розлучатися з речами легко! Попрощайтеся з ними і відпустіть – на смітник, бідним сусідам по дачі або до людей, для яких ці речі стануть вже їх великою радістю. Розподіліть мішки для речей, які втратили свій «позитив» — мішок для смітника, мішок для «віддати в добрі руки», мішок для «продати в комісіонку» та ін.

 

Відео: Позбуваємося непотребу в гардеробі за методом конмари

Організація зберігання речей по конмари – основні правила порядку в шафах

Величезна банку з-під печива, наповнена радянськими гудзичками, наперстками, шпильками та ін. Якими ви ніколи не користуєтеся. 2 гумові грілки. 4 ртутних градусника. 2 коробки з документами, які втратили свою цінність ще 10 років тому. Ціла шафа з книгами, які ви ніколи не будете читати.

І так далі.

У кожній квартирі знайдуться такі поклади речей «хай буде», і Марі надихає всіх на подвиги своїми порадами!

Отже, все зайве ви викинули, а що зробити з рештою речами?

Як правильно організувати їх зберігання?

  • Визначте кінцеву мету. Яким саме ви уявляєте собі свій будинок? Подивіться в Мережі картинки з дизайном інтер’єрів, зупиніться на вподобаних. Відтворіть свій майбутній будинок (зсередини) в голові і, можна, на папері.
  • Очистіть простір по максимуму. Залиште лише найприємніше і дороге вам (і те, без чого взагалі не обійтися). Відчувши зручність «мінімалізму», повертатися до «засмічення» ви не захочете.
  • Нехай родичі не підглядають і не заважають! Всіх «експертів» з порадами на тему — «це залиш», «це ж дорога річ, ти з глузду з’їхала» і «на антресолях купа місця, складемо туди, потім знадобиться!» — женіть геть!
  • Сортуємо речі за категоріями! Прибираємо не шафа або коридор, а книги або косметику. Зібрали всі книги в одному місці, розсортували на «викликає радість» і «викинути», 2-ю стопку винесли, 1-ю красиво склали в одному місці.
  • Одяг. Не робимо з обридлої одягу домашні «вбрання»! Або на викид, або віддати в добрі руки. Навіть, якщо вас ніхто не бачить, ви повинні ходити в те, що приносить вам радість. І навряд чи це драні «треники» з полинявшим топом.
  • Як складати? Складаємо одяг стопками, але вертикально! Тобто, заглянувши в скриню, що ви повинні побачити всі свої кофтинки, а не тільки верхню. Так і річ знайти легше (не треба перекопувати всю стопку), і порядок зберігається.
  • Все, що ви не носите в даний сезон, приберіть на далекі полиці (парасольки, куртки, джинси, рукавички та інше, в залежності від сезону).
  • Документи. Тут все просто. 1-я стопка: документи, які потрібні. 2-я стопка: документи, в яких потрібно розібратися. Для 2-ї стопки відведіть спеціальний ящик і складайте всі сумнівні папери туди і тільки туди. Не дозволяйте їм розповзатися по квартирі.
  • Не зберігайте папірці, листівки, документи, які не мають цінності. Наприклад, інструкції від побутової техніки, якою ви вже більше року користуєтеся (якщо тільки це не гарантійний талон), оплачені квітки по квартплаті (якщо пройшло 3 роки з моменту оплати), папери за виплаченими давно кредитами, інструкції до ліків та ін.
  • Листівки. Одна справа, якщо це пам’ятна річ, що викликає у вас дикий приступ радості та ностальгії одночасно, інша – коли це ящик чергових листівок. Кому вони потрібні? Прощайтеся з такими речами сміливо!
  • Монети. Не раскидывайте з дому «здачу», висипаючи її на холодильник, то на журнальний столик, то в скарбничку, яку ніколи не відкриєте, тому що це «давно не гроші». Витрачайте відразу! Складайте в гаманець і «зливайте» на дрібних товари в магазинах.
  • Подарунки. Так, шкода викинути. Так, людина чергово намагався вас привітати. Так, якось незручно. Але цієї кавомолкою (ручкою, статуеткою, вазочкою, свічником) ви все одно користуватися не будете. Позбавляйтеся! Або передарите того, хто отримає від цього подарунка задоволення.
  • Коробки від техніки. А раптом знадобиться? – думаємо ми і прибираємо в шафу чергову порожню коробку, так нічого в неї й не склавши. Якщо тільки ті непотрібні гудзики, 100 інструкцій до ліків, які ви ніколи не дивіться (тому що Інтернет є) або 20 зайвих ртутних термометрів. Викидайте відразу!
  • Туди ж на смітник – всі речі, про призначення яких ви взагалі не здогадуєтеся, або просто ніколи не користуєтеся взагалі. Якийсь незрозумілий шнур, древній непрацюючий телевізор, мікросхеми, старий магнітофон і мішок з касетами, пробники косметики, речі з логотипом вашого Закладу, виграні в лотерею дрібнички та ін.
  • Фотографії. Сміливо викидаємо всі знімки, що не викликають у вас емоцій. Залишаємо лише найдорожчі серцю. Навіщо вам тисячі безликих пейзажів, якщо ви не можете навіть згадати – коли, навіщо і хто це фотографував? Порада стосується і папок з фотографіями на ПК.
  • Сумки. Якщо ви ними користуєтеся, то зберігайте один одного, щоб менше місця займали. Потріскані, полинявшие, що вийшли з моди – на викид. І обов’язково щодня витрушуємо повсякденне сумку, щоб не влаштовувати з неї склад незрозумілих речей.
  • Кожній речі – своє місце! І всі речі одного виду – в одне місце. В один шафа – одяг. В тумбочку – речі для шиття. На верхні полиці – документи. І не здумайте їх перемішувати між собою. Річ без місця – новий шлях до старого безладу.
  • Ванна кімната. Не захламляем краю ванни і раковини. Всі пляшки з гелями і шампунями прибираємо в тумбочку, в шафки.

Згідно з уявленнями Марі, захламление йде від того, що ми не вміємо повертати речі на їх законні місця. Або ж з-за того, що для їх повернення на місця потрібно дуже багато зусиль. Тому визначитеся з «місцями»! 

Магія прибирання від Марі Кондо – так навіщо нам це потрібно і чому важливо?

Звичайно, стиль прибирання Марі здається, на перший погляд, вкрай масштабним і навіть руйнівним – адже потрібно «залпом» позбутися своїх, по суті, звичок, і почати життя з чистого аркуша.

Але, як показує практика, порядок в домі справді веде до порядку в голові — і, як наслідок, до порядку в життя.

Позбавляючись від зайвої в речах, ми починаємо позбавлятися від зайвого скрізь, поступово звикаючи відокремлювати головне від другорядного і оточувати себе приємними і радісними речами, людьми, подіями тощо

  • Вчіться бути щасливими. Чим менше речей у будинку, тим ретельніше прибирання, тим більше свіже повітря, тим менше часу і сил на справді значущі питання.
  • Речі, що ви зберігаєте вдома – це історія прийнятих вами рішень. Прибирання ж – це свого роду інвентаризація вас самих. Під час неї ви визначаєте – хто ви, де ваше місце в житті, чого конкретно ви хочете.
  • Прибирання «конмари» — чудовий засіб від шопоголізму. Викинувши половину речей, на які були витрачені чималі суми, ви вже не зможете необдумано витрачати гроші на кофтинки/маєчки/сумочки, які все одно через півроку доведеться викинути.

 

А ви знайомі з системою конмари у прибиранні? Поділіться своїм досвідом та порадами в коментарях нижче!

Leave a Comment