Як вирішити будь-який спір
Один з найбільш складних емоційних ситуацій в житті — конфлікт. Будь то коханий чи незнайома людина, конфлікт викликає занепокоєння, підвищує кров’яний тиск і викликає дискомфорт. Деякі люди йдуть на все, щоб його уникнути, в той час як інші, здається, готові посперечатися в будь-який момент. Більшість же воліє все вирішувати мирним шляхом, але готові вступити в конфлікт, якщо це необхідно.
З’ясування стосунків у парі, розв’язання суперечностей часто покращують взаємовідносини. Але є ситуації, які можуть серйозно загрожувати мікроклімату сім’ї.
Розглянемо правила розв’язання конфліктів у більш загальному аспекті. Реакції в ситуаціях спору або сварки багато в чому обумовлені наявністю або відсутністю третіх осіб, впливом ЗМІ, вихованням і менталітетом. Ніхто не хоче виглядати дурним в очах інших. Почуття, що виникає при фрустрації – злість.
На жаль, чим інтенсивніше злість, тим менше шансів виграти суперечку! Почуттям важко змагатися з холодною логікою! Перемагає не той, хто дійсно має рацію. Іноді, щоб вирішити конфлікт і виграти, потрібно відступити і втратити.
Враховуючи ці передумови, нижче наводяться ключові інструменти ведення конфлікту
Шукати істину. Іноді вже висунувши претензію можна усвідомити, що вимоги неправомірні. Опонент може кидати виклик, а інший зі страху втратити продовжує триматися за свої аргументи. Це поганий спосіб вирішення конфлікту. В такому випадку добре б зупинитися і подумати, що важливіше: наполягти на своєму або зберегти стосунки, кар’єру тощо.
Бути готовим подивитися на проблему очима іншої людини. Необов’язково погоджуватися із супротивником, щоб побачити його перспективи, але спір можна виграти, поглянувши на ситуацію очима суперника.
Важливо зрозуміти мотивацію іншого боку. Можливо, вони відчувають загрозу, занепокоєння, роздратування. Чи знають щось, що повинно бути зроблено по-іншому. У будь-якому випадку, прояв співчуття знизить напруження пристрастей і допоможе прийти до якогось спільного рішення.
Готовність відмовитися від упереджень. Піти в глуху оборону – найгірше, що можна зробити в ситуації конфлікту. Важливо створити відчуття в опонента, що його чують. Тоді пропоновані рішення інша сторона буде сприймати як більш розумні. Залишаючи право висловитися всім, допомагаємо вирішитися ситуації природним чином.
Коли одна із сторін спокійна в розпал сварки, то вона тільки набирає очки, показуючи високий рівень самоконтролю. Хто знає, сварка може закінчитися там і тоді, коли обидві сторони зайняли більш спокійну і аргументовану позицію.
Щира віра, що конфлікт може бути вирішений. Конфлікт, за визначенням, включає негативні емоції. Крики або лайка сильно б’ють по почуттю власної гідності. Але віра дозволяє більш ясно мислити і зазвичай приводить до розуміння, що виграти суперечку можна просто силою переконання.
Надія дозволяє придумати творче вирішення спору, що лежить в основі конфлікту. Тобто, вихід з’являється, коли є впевненість у ньому. Момент згоди може призвести безпосередньо до перемоги.
Поважайте вашого супротивника. Деякі конфлікти не мають переможця. Можна отримати результат, але ситуація в цілому стане ще гірше. Не дозволяйте руйнувати основу відносин. Не ображайте вашого опонента. Навіть якщо ви більше ніколи не побачите цієї людини, все одно, важливо показати, що в суперечці у вас «нічого особистого».