Робота в колективі завжди, хочемо ми того чи ні, пов’язана з обговоренням подій, в цьому колективі відбуваються. Те, що колеги з задоволенням обговорюють події, що відбуваються один з одним ні для кого не секрет, а як показують дослідження, близько 2/3 працівників, нехай і зрідка, але не можуть відмовити собі в задоволенні попліткувати.
Для початку давайте з’ясуємо, що ж таке «плітка»? Плітка – це обговорення, як правило, несхвальне, того чоловіка, якого зараз немає в цьому місці. Виходячи з визначення, можна стверджувати, що плітка – це явище негативне, але ми все одно приймаємо участь у таких обговореннях.
Це обумовлено наступними причинами:
— плітки як засіб помсти, через образи, нанесеної коли-те, за що відбувся, на вашу думку, приниження, образи і т. д. Плітка – ідеальний інструмент для тих, кому не вистачає сміливості з’ясувати стосунки з реальним чи уявним «кривдником», розставити всі крапки над i.
— нерідко плітки використовуються для того, щоб увійти в довіру до товаришів по службі. Пошук загального недруга – сильний об’єднавчий фактор і саме тому люди, особливо, не мають сильних позицій у колективі, вдаються до пліток.
— плітки, поширювані про когось, допомагають автору піднестися, відчути хоча б тимчасова перевага. Прагнення до приниження інших з допомогою пліток, розповсюдження чуток для зміцнення власної самооцінки і заняття стійкої позиції в колективі – це типовий підхід для закомплексованих людей, які страждають від різних проблем особистісного характеру.
Як же побороти в співробітниках звичку брехати?
Плітки в колективі по швидкості поширення нагадують вірусну інфекцію, інформація, озвучена одним людиною, підхоплюється двома-трьома і розходиться від них до наступним працівникам. Побороти плітки найпростіше, вловивши момент їх первинного розповсюдження, усунути ж непотрібні розмови на більш пізньому етапі набагато складніше.
Розглянемо кілька основних методів боротьби з розповсюджувачами пліток:
— спілкуючись з такими людьми можна гарантовано стверджувати, що рано чи пізно все сказане ними – повернеться до них у майбутньому. Поширюваний негатив в кінцевому підсумку негативно позначиться на роботі, призведе до формування недружньої середовища і напруженим відносинам всередині компанії. У якості «акції залякування» можна організувати корпоративний тренінг, тема якого буде звучати приблизно так: «Як боротися з плітками, негативно впливають на роботу компанії?». Пліткарі, дізнавшись про проведення такого заходу, відчують себе незатишно і припинять, хоча б на якийсь час, свою діяльність.
— пряме зіткнення з пліткарями. Звичайно, цей метод є найбільш радикальним способом боротьби з плітками в колективі, але в теж час і самим дієвим. Відкрите спілкування з пліткарем, з доведенням до останнього можливих наслідків, аж до звільнення, як правило, виявляється досить ефективним.
— відмова від участі в плітках. Найпростіший метод, який може застосувати будь-який співробітник компанії, коли його намагаються втягнути в неприємна розмова. У відповідь на пропозицію обговорити нову плітку, можна запропонувати такого співрозмовника зайнятися вирішенням більш нагальних робочих питань.