Графік прибирання – запорука чистоти дому

Підтримання чистоти в будинку – непросте завдання. Регулярне прибирання забирає масу сил, буквально краде години, які можна присвятити хобі або спілкуванню з близькими. Раціонально використовувати час і насолоджуватися кришталевою чистотою допоможе грамотно складений графік прибирання.

Сьогодні існує безліч книг і посібників з раціонального прибирання будинку. В них можна почерпнути ідеї, але брати їх за взірець не варто. У кожному домі є свої правили й особливості, які обов’язково потрібно враховувати.

Не потрібно переоцінювати і свої моральні та фізичні здібності. Якщо графік буде складений без урахування обставин, він так і залишиться на папері, а порядку в домі від цього більше не стане.

Щоб скласти грамотний графік, необхідно визначити поточні і періодичні задачі і скомпонувати їх так, щоб на її виконання йшло не більше 45-60 хвилин в день.

Поточні справи

Кожен новий день у сім’ї зазвичай починається з одних і тих же кроків. Причому в кожному будинку ранок починається по-різному. Саме ці справи і є поточними.

Приблизний список рутинних справ виглядає приблизно так:

 

  • Заправити ліжко.
  • Приготувати речі для всіх членів сім’ї.
  • Витерти активно використовувані поверхні: стіл у кухні, письмовий стіл.
  • Завантажити/розвантажити посудомийну або пральну машину.
  • Вимити унітаз і раковини.
  • Почистити підлогу, пропилососити або вимити при необхідності.

 

У кожній родині цей список обов’язково буде відрізнятися. У кого-то до переліку додасться миття взуття, зміна наповнювача котячого туалету або полив квітів, в інших – прибирання іграшок та підготовка білизни до прання. Складати перелік слід індивідуально, тільки тоді вдасться отримати ефективний графік прибирання, зразок можна взяти будь-який, але його необхідно адаптувати.

Щотижневі справи

Часто прибирання відкладають на вихідний день. Без правильного планування таке наведення порядку може значно затягнутися, і кришталева чистота будинку вже не буде радувати. Щоб з усіма справами вдавалося справлятися швидко і просто, варто правильно скласти графік і слідувати йому.

У середньостатистичної сім’ї до щотижневим справ належать:

 

  • Суха чистка будинку з використання пилососа.
  • Видалення пилу зі всіх поверхонь.
  • Натирання дзеркал.
  • Вологе прибирання.
  • Заміна постільної білизни.

 

До цього списку може додатися прання, якщо це не робиться частіше, прання білизни, лагодження речей, які потребують ремонту.

Важливо правильно виділити щотижневі справи, не звертати уваги на ті, які вимагають щоденного виконання, або ті, які можна відкласти ще на тиждень без шкоди для дому.

Зведення справ у графік

Найскладніше в складанні графіка прибирання – правильна ідентифікація завдань. Необхідно визначити, які справи будуть виконуватися щодня, які щотижня, а які раз на місяць. Саме ця циклічність стане запорукою ефективного наведення порядку.

Важливо не тільки розібратися, як скласти графік прибирання, але і зробити його наочним. У суєті днів можна забути про деяких завданнях і тоді недільний наведення порядку перетвориться в неконтрольовану глобальну чистку будинку. Перелік справ необхідно роздрукувати або накреслити від руки і обов’язково повісити на видному місці, наприклад, на холодильнику. І тоді у вільну хвилину можна буде звірятися з ним і виконувати те, що було благополучно забуто.

 

  • Графік повинен бути наочним: найпростіше аркуш паперу розділити на 2 частини вертикальною смугою.
  • Справа написати перелік щотижневих справ.
  • Ліву частину розділити на 6 частин. Це умовні дні тижня, можна навіть в шапці зазначити: понеділок, вівторок – і так до суботи. У кожну клітинку вписати повний перелік справ. Це дозволить наочно зобразити список. Так можна буде щодня заглядати в графік і бачити, що сьогодні, як і вчора, і завтра, необхідно не забути витерти раковину і заправити ліжко.

 

У перший час повертатися до наочного посібника доведеться щодня. Пізніше виробиться звичка, і звірятися з переліком доведеться набагато рідше.

Глобальна прибирання

Існує абсолютно особливий вид прибирання – генеральне. Вона лякає, і її наближення може істотно зіпсувати настрій. Щоб така рідкісна, нехай і регулярна діяльність проходила з мінімум моральної шкоди, варто скласти графік генеральних прибирань. Їх можна занести в загальний список справ або наочно оформити у вигляді окремої таблиці.

Глобальну прибирання проводять зазвичай раз на місяць або квартал. Але варто орієнтуватися все ж таки на індивідуальні потреби. У будинку, де дзвенять дитячі голоси і пустотливі ручки стосуються всього, до чого можуть дотягнутися, прибирати доведеться частіше. Пара ж, проводить більшу частину часу на роботі, може обмежитися щоквартальним наведенням порядку.

Зазвичай список справ виглядає так:

 

  • Миття вікон та прання фіранок.
  • Миття радіаторів опалення, плінтусів і дверних полотен.
  • Обслуговування кухонної техніки та чистка витяжки.
  • Розбір сезонних речей.
  • Видалення пилу на далеких полицях.
  • Миття плафонів світильників.

 

Список може доповнюватися всілякими справами. Головне, не забувати і перед проведенням прибирання витягувати перелік і освіжати його в пам’яті.

Рутинні справи можна розділити і по днях тижня. Деяким господиням так простіше підтримувати порядок. Наприклад, у понеділок прибирати санвузол, у вівторок – спальню, в середу – кухню і так далі.

Складання оптимального графіка прибирання – завдання непросте. Необхідно врахувати всі нюанси. Але варто витратити час на компонування завдань та наочне їх зображення. І тоді рутинні справи перестануть лякати, а будинок завжди буде сяяти чистотою.

Leave a Comment