25 правил, як за менший час зробити більше

як за менший час зробити більше

В сучасному світі є все, але майже немає вільного часу. Тому, якщо ви хочете за короткий час встигати робити більше, ніж ви встигаєте зробити зараз, вам потрібно навчиться всього двох речей: організованості і самодисципліни. У цій статті ви знайдете 25 головних правил, за допомогою яких ви зможете робити більше за меншу кількість часу.

1. Визначтеся з метою і зосередьтеся на головному

Не маючи чіткої мети ви постійно будете блукати серед безлічі справ, які вам не тільки не допоможуть досягти мети, а скоріше навпаки, будуть відволікати від неї і забирати ваш дорогоцінний час.

2. Стимул і мотивація

Якщо робота нам подобається, то ми виконуємо її легко і швидко. Тому, якщо хочете встигати більше, знаходите в кожній справі стимул для себе. Наприклад, якщо закінчити звіт до кінця робочого дня, вечора залишиться час хобі, спілкування з сім’єю або на перегляд хорошого фільму.

3. Використовуйте правило 80/20

Не важливо, як багато у вас є часу, але важливо, як і на що ви його витрачаєте. Є чудовий принцип Паретто, який свідчить, що 20% зусиль приносить 80% результату, і навпаки 80% ваших зусиль приводять лише до 20% результату. Ми ефективно працюємо не більше 20% свого робочого дня. Тому важливо спочатку робити важливе, а потім займатися іншими справами. У побуті також працює закон Паретто: 80% речей, які знаходяться у нас вдома або в машині, практично не використовуються (речі, які ми не носимо, книжки, які ми не читаємо, посуд, яку ми не використовуємо і т. д.). Позбавляйтеся від зайвого, звільняючи простір і енергію.

4. Вимкніть всі відволікання

Складно не зреагувати, коли щось дзвонить під вухом. Тому відключаємо: звук телефону, будь оповіщення з соціальних мереж, автоматичну перевірку пошти. А щоб не пропустити щось справді важливе, поставте автовідповідач на телефон і електронну пошту, у якому вкажіть, коли з вами знову можна буде зв’язатися.

5. Будьте рішучі

Якщо ви щось зробили/сказали/вирішили, то не варто втрачати час на безглузді роздуми про правильність прийнятого вами рішення. Що зроблено, те зроблено, зробіть висновки і рухайтеся далі. Не робить помилок тільки той, хто нічого не робить.

6. Навчіться говорити «ні»

Якщо ви хочете встигати багато протягом дня, навчіться відмовляти. Люди люблять перекладати свої справи і обов’язки на інших. Допомагати — не значить робити чиюсь роботу.

7. Доводите справу до кінця

Багато люблять відкладати справи на не визначений термін і не доводити почате до кінця. Список таких справ має властивість накопичуватися і вантаж невиконаного і усвідомлення, скільки вам ще належить зробити, тисне на вас щодня. Якщо візьмете за звичку не починати нову справу, поки не закінчено старе, це не тільки вас буде стимулювати швидше закінчити розпочате, але і навчить вас не залишати справи на потім.

8. Список справ

Складіть список справ, які потрібно закінчити і почніть викреслювати з нього те, що зроблено. Коли закінчите зі старими справами, візьміть собі за звичку складати список справ на сьогодні, завтра, тиждень і т. д. Це допоможе вам бути більш організованим.

9. В першу чергу виконуйте важливі справи

Зробіть таблицю, як показано нижче, і запишіть всі ваші справи, розділивши їх на 4 групи: Термінові і важливі справи, Не термінові, але важливі, Термінові, але не важливі, Не термінові і не важливі справи. Звичайно ж, в першу чергу виконуйте справи з першої групи, а справами з останньої групи можна зайнятися, якщо є вільний час.

10. Підтримуйте порядок

Дуже багато часу економиться, коли у вас порядок в речах, на робочому столі і в комп’ютері. У кожної речі повинне бути своє місце, документи повинні бути систематизовані, з роботи не можна йти, поки на робочому місці не буде ідеального порядку. 5 хвилин на підтримання порядку заощадять вам годинник, які можуть бути витрачені на пошук потрібного документа або речі.

11. Позбавтеся від шаблонного мислення

Як правило, наша робота одноманітна, тому так легко стати жертвою шаблонного мислення. Спробуйте робити свою роботу по-іншому, адже звичне — не завжди найкраще. Можливо, вашу роботу можна виконати швидше, якщо її автоматизувати або делегувати ваші обов’язки.

12. Фокусуйте увагу на тому, що робите

Так уже влаштований наш розум, що ми думаємо про багатьох речах одночасно і в результаті, практично не вміємо зосереджуватися. Якщо старанно займатися чимось одним, ні на що не відволікаючись, це набагато ефективніше і за часом, і за витраченим зусиллям, ніж якщо робити кілька справ, перескакуючи з одного на інше. Мультизадачність не допоможе вам стати більш продуктивними.

13. Відразу беріться за роботу

Багато людей перед тим, як взятися за роботу, починають наводити порядок у паперах або на столі, пити каву, читають соціальні сторінки, а потім дивуються, куди поділося час, відведений на роботу! Якщо ви знаєте, що треба робити, відразу беріться за роботу, а якщо впораєтеся швидко, у вигляді бонусу можна і кави попити, і в соціальні мережі заглянути.

14. Використовуйте час без залишку

Ми багато часу витрачаємо даремно, адже його можна було б використати з користю. Наприклад, під час поїздки на роботу можна слухати аудіокнигу, під час сніданку — складати план на день, а стоячи в черзі, складати список покупок або переглядати записи, викреслюючи зроблене і додаючи нові завдання на вечір або цей тиждень.

15. Відстежуйте витрачений час

Ви можете зберегти не одну годину вільного часу, якщо будете більш розбірливими, вибираючи фільми та телепрограми, які ви дивитесь, журнали і газети, які ви читаєте.

16. Міняйте заняття

Тіло ніколи не втомлюється цілком, зазвичай одночасно втомлюються лише деякі групи м’язів. Зміна занять допоможе впоратися з цим. Наприклад, якщо ви кілька годин поспіль працювали сидячи, перейдіть на ту роботу, де можна щось робити стоячи або в русі. І навпаки. Попрактикуйтесь цей метод хоча б тиждень і ви переконаєтеся, наскільки більше здатний витримати ваш організм.

17. Починайте раніше

Помічено, що якщо прийти на роботу на півгодини раніше, можна встигнути набагато більше. Якщо правильно організувати свій день, то можна лягати спати разом з дітьми, тобто не пізніше 10 годин вечора, і вставати о 5 ранку. За 2 ранкові години, поки не стануть діти, можна встигнути зробити набагато більше, ніж в вечірній час з 22 до 24, коли ви порядком втомилися під кінець дня.

18. Працюйте, коли працюється

Ви напевно помічали, що є дні, коли робота «кипить і лад», а є дні, коли робити не хочеться абсолютно нічого. Це нормально і треба ставитися до цього з розумінням і спокоєм. Якщо немає термінової роботи, то цілком можна дозволити собі день-другий відпочинку.

19. Встановіть режим дня

Ми будемо набагато більше встигати, якщо все робити вчасно і у встановлений час. Режим дня дозволить вашому організму працювати, як годинник. Для цього ретельно розплануйте свій день, включаючи прийоми їжі і сон. Ви набагато швидше будете засинати і легше прокидатися, якщо це буде в один і той же час, навіть на вихідних. Якщо приймати їжу у строго встановлений час, це також сприятливо позначиться на вашому травленні і загальному самопочутті. Якщо йти з роботи в один і той же час, це не дасть вам приводу не закінчити роботу.

20. Будьте уважні

Якщо ви хочете заощадити час, уважно слухайте, записуйте вказівки і відомості, і уточнюйте, якщо необхідно. Це допоможе вам уникнути непорозумінь, повторень і переробок.

21. Позбавтеся від «пожирачів» часу

На щастя або на жаль, в добі всього 24 години. І що б ви не робили, їх не буде 25 чи 30. Тому, якщо ви дійсно хочете встигати зробити багато чого протягом дня, вам потрібно позбутися від тих занять, на які витрачатися даремно ваш дорогоцінний час.

22. Сядьте на інформаційну дієту

У наш час ми весь час зазнає інформаційних атак, наш мозок практично не відпочиває: новини по телевізору, плітки колег, робочі моменти, домашні розмови і т. д. В результаті, ми відчуваємо, що наша голова опухає від надлишку інформації, ми стаємо рассеяннее і заторможеннее. Тім Ферріс, автор “4 годинного робочого тижня”, пропонує нам сісти на дієту з низьким вмістом інформації”.

23. Оптимізуйте роботу

Подумайте, що забирає у вас багато часу. Наприклад, готування. Зараз є мультиварки, які чудово впораються з приготуванням їжі практично без вашої участі. Або візьмемо покупки. Вчіться замовляти і купувати речі через інтернет. Так ви заощадите багато часу, сил і грошей. Купуючи продукти через інтернет, ви, по-перше, не купуйте нічого зайвого, а тільки те, що є у вашому списку, по-друге, ви не будете витрачати час на похід в супермаркет, стояння в черзі, по-третє, вам все занесуть у будинок, навіщо вам зайвий раз напружуватися.

24. Всього три завдання в день

Хочете встигати більше? З’їжте жабу на сніданок — так кажуть західні фахівці з тайм-менеджменту. З’їсти жабу означає зробити щось не найприємніше, але дуже важливе з самого ранку. Коли це буде зроблено, інші завдання здаються дріб’язковими порівняно з ранковою. Заплануйте три важливі справи на сьогоднішній день, перша з яких і буде «жабою». Виконавши три важливі справи, інші справи у міру сил і можливостей. Таким чином, у вас кожен день буде ефективним, адже як мінімум три справи зроблено!

25. Розділіть велику роботу на дрібні завдання

Завжди страшно розпочинати серйозну роботу або розбирати накопичилися завали. Набагато простіше вирішувати дрібні завдання, які є частиною чогось більшого. Велика мета стає досяжною завдяки маленьким дій, які ви робите кожен день.

10 кращих книг для тих, хто хоче встигати жити

Керрі Глісон «Працюй менше, встигай більше»

Джек Кенфілд «Цілісна життя. Ключові навички для досягнення ваших цілей»

Гліб Архангельський «Тайм-драйв. Як встигати жити і працювати»

Девід Аллен – «Як підтримати справи в порядку»

Стівен Р. Кові «Головна увага головним речам»

Марина Ярославцева «Як усе встигнути. Тайм-менеджмент для мам»

Іцхак Пінтосевич «Дій! 10 заповідей успіху»

Мартін Бьяуго «Менше, але краще. Працювати треба не 12 годин, а головою»

Ерін Доланд «Спростили собі життя»

Річард Ньютон «Від слів до справи! 9 кроків до втілення вашої мрії»

Також Вам буде цікаво:

Leave a Comment